Skip to main content
KUNDSUPPORTMEDARBETARE

KUNDSUPPORTMEDARBETARE

SÖKES TILL HELSINGBORG

Ryds Glas söker medarbetare inom Kundsupport med placering på huvudkontoret i Helsingborg

Ser du också glasets fantastiska möjligheter? Då är du välkommen till oss på Ryds Glas. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som brinner för glas som material. De senaste åren har Ryds Glas, verksamma inom byggnadsglas, haft en kraftig tillväxt och är idag marknadsledande i Sverige när det gäller glasmästeritjänster.

Koncernen omsätter idag 600 MSEK och är verksamma på drygt 50 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 450 anställda och behöver nu förstärka med fler kompetenta kollegor för att fortsätta sin tillväxtresa. Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökanden.

Företagets övergripande mål är att skapa en trivsam och säker arbetsplats som attraherar, välkomnar, behåller och utvecklar alla duktiga människor. Med hjälp av snabba beslutsprocesser, högt i tak och ett vasst erbjudande har vi vuxit till Sveriges ledande glasmästerikedja. Nu behöver vi bli fler. Är du en av de vi söker?

Om tjänsten
Som kundsupportmedarbetare utgör du en del av företagets kommersiella team. Tillsammans tillhandahåller ni service och support till företagskunder och privatpersoner. Du kommer att besvara frågor gällande verksamheten samt vägleda kunden till rätt verkstad eller person inom organisationen. Dina arbetsuppgifter kommer även att bestå av registrering av arbetsorder, planering av arbeten samt support till våra verkstäder runt om i landet. I rollen som kundsupportmedarbetare är dator och telefon ditt främsta arbetsverktyg.

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Helsingborg och du rapporterar till Kundsupportchefen.

Primära arbetsuppgifter:

  • Hantering av inkommande kundärenden via telefon, mail, portaler och sms
  • Koppla kunder till rätt verkstad
  • Registrering av arbetsorder
  • Återkoppling till kunder via telefon, mail eller sms
  • Skanning och hantering av leverantörsfakturor
  • Bedriva förbättringsarbete av befintliga arbetsrutiner, processer och arbetsmetoder för verksamheten

Profil

För att lyckas i rollen är du social, serviceinriktad och har lätt för att kommunicera både verbalt och i skrift. Du har en stor drivkraft att lyckas och du motiveras i en roll där du får bemöta och hjälpa kunder utifrån deras behov. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och ser lösningar istället för problem. Som person är du flexibel och kan enkelt anpassa dig efter nya förhållanden.

 Skallkrav

  • Du har tidigare erfarenhet från liknande roll inom service och/eller kundtjänst
  • Du har en mycket god administrativ förmåga
  • Du är en god kommunikatör, både skriftligt och verbalt

Vi ser gärna att

  • Du är driven, självgående och ansvarstagande
  • Du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt
  • Du kan använda dig av digitala verktyg och system
  • Du har en förmåga att analysera, förstå och utveckla befintlig verksamhet

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan via mail till kamal.barny@rydsglas.se. Eftersom vi genomför intervjuer löpande under ansökningstiden rekommenderar vi dig att söka redan idag.

Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Kamal Barny på kamal.barny@rydsglas.se eller på telefon 042-120251.

Sista Ansökan innan den 19 februari 2021. 

VÅRA VÄRDERINGAR
1

VI TAR HAND OM VARANDRA

Vi bryr oss om varandra och andra – kunder, kollegor och vårt företag. Genom att vara ärliga och visa respekt skapar vi en arbetsplats som är trygg och trevlig för alla. Det ska vara kul att gå till jobbet!
2

VI VILL UTVECKLAS OCH BLI BÄTTRE

Att vara mästare förpliktigar. Genom att hitta nya lösningar på gamla, och nya, utmaningar blir vi framgångsrika och är med och driver branschens utveckling.
3

VI ÄR KOSTNADSMEDVETNA

Varje krona räknas, både för oss och för våra kunder. Vi är medvetna om detta, utan att för den skull kompromissa med kvalitet på något område. Vi är effektiva när vi utför vårt arbete.
4

VI ÄR ENTREPRENÖRER

Vår historia har formats av entreprenörer. Genom att värna vår entreprenörsanda, vara kreativa och innovativa ser vi till att det är vi, och inte våra konkurrenter, som skapar vår framtid.
VÅRA KUNDLÖFTEN