SÖKES TILL HELSINGBORG
KUNDSUPPORTMEDARBETARE
KUNDSUPPORTMEDARBETARE
Ryds Glas söker medarbetare inom Kundsupport med placering på huvudkontoret i Helsingborg
Ser du också glasets fantastiska möjligheter? Då är du välkommen till oss på Ryds Glas. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som brinner för glas som material. De senaste åren har Ryds Glas, verksamma inom byggnadsglas, haft en kraftig tillväxt och är idag marknadsledande i Sverige när det gäller glasmästeritjänster.
Koncernen omsätter idag 600 MSEK och är verksamma på drygt 50 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 450 anställda och behöver nu förstärka med fler kompetenta kollegor för att fortsätta sin tillväxtresa. Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökanden.
Företagets övergripande mål är att skapa en trivsam och säker arbetsplats som attraherar, välkomnar, behåller och utvecklar alla duktiga människor. Med hjälp av snabba beslutsprocesser, högt i tak och ett vasst erbjudande har vi vuxit till Sveriges ledande glasmästerikedja. Nu behöver vi bli fler. Är du en av de vi söker?
Om tjänsten
Som kundsupportmedarbetare utgör du en del av företagets kommersiella team. Tillsammans tillhandahåller ni service och support till företagskunder och privatpersoner. Du kommer att besvara frågor gällande verksamheten samt vägleda kunden till rätt verkstad eller person inom organisationen. Dina arbetsuppgifter kommer även att bestå av registrering av arbetsorder, planering av arbeten samt support till våra verkstäder runt om i landet. I rollen som kundsupportmedarbetare är dator och telefon ditt främsta arbetsverktyg.
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Helsingborg och du rapporterar till Kundsupportchefen.
Primära arbetsuppgifter:
- Hantering av inkommande kundärenden via telefon, mail, portaler och sms
- Koppla kunder till rätt verkstad
- Registrering av arbetsorder
- Återkoppling till kunder via telefon, mail eller sms
- Skanning och hantering av leverantörsfakturor
- Bedriva förbättringsarbete av befintliga arbetsrutiner, processer och arbetsmetoder för verksamheten
Profil
För att lyckas i rollen är du social, serviceinriktad och har lätt för att kommunicera både verbalt och i skrift. Du har en stor drivkraft att lyckas och du motiveras i en roll där du får bemöta och hjälpa kunder utifrån deras behov. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och ser lösningar istället för problem. Som person är du flexibel och kan enkelt anpassa dig efter nya förhållanden.
Skallkrav
- Du har tidigare erfarenhet från liknande roll inom service och/eller kundtjänst
- Du har en mycket god administrativ förmåga
- Du är en god kommunikatör, både skriftligt och verbalt
Vi ser gärna att
- Du är driven, självgående och ansvarstagande
- Du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt
- Du kan använda dig av digitala verktyg och system
- Du har en förmåga att analysera, förstå och utveckla befintlig verksamhet
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via mail till kamal.barny@rydsglas.se. Eftersom vi genomför intervjuer löpande under ansökningstiden rekommenderar vi dig att söka redan idag.
Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Kamal Barny på kamal.barny@rydsglas.se eller på telefon 042-120251.
Sista Ansökan innan den 19 februari 2021.